///
Päivitys:
Rakkaat lukijat, tähän ei ole lisäämistä, taas kerran kommentoijajoukko tajuaa sen, mitä kuuluukin, ja enemmän kuin kirjoittaja itse:///
Skorpioni kirjoittaa:
10. helmikuuta 2010 kello 19.44
Kyllä on Seta Arkadian blogi kuin ns. juosten kustu. Ei päätä eikä häntää. Ei ihme, ettei kommentoijat oikein herää tähän “hauskuuteen”. Kyllä Seta Arkadia vaalirahakohu oli ja meni jo ja Kepun puheenjohtajaehdokkaista sinullla ei näytä olevan hajuakaan.
Olisiko parempi pitää blogissa aika pitkä tauko aina siihen saakka, kun jotain kerrottavaa olisi? Ei kansalaisia jaksa kiinostaa mitkään pikku G tai Kanki Kaikkonen, vaikka Seta arkadia niin luulee.
Lähde vaikka ansaitsemattomalle tai ansaitulle lomalle tai ulkoista muuten itsesi. Ota hyvä mies joku kanta asioihin ja valitse joku linja kuten Loka Laitinen esim. tekee äläkä huiskipoikamaisesti tukka liehuen siellä täällä. Sinähän piru vie menetät kohta koko uskottavuutesi. Ihan totta Seta! Emme halua menettää sinua vasta kuin vaalien jälkeen. Yritä kestää!///
Piru vieköön, Skorpioni ei kommentoi vaan ennustaa ja näkee kuten tietäjät eli shamaanit!!
Nimittäin nyt Setä A. jää ansaitsemattomalle lomalle ja ja lupaa että ennen maaliskuuta ei viisastele mistään asiasta höykäisen pöläystä. Tukka ei liehu siitä yksinkertaisesta syystä että sitä ei juurikaan ole (ks. kuva). Palattuaan Setä A. aikoo nostaa olemattomasta tukasta itsensä Skorpionin vaatimalle poliittiselle kartalle omista hiuksistaan (vrt. Münchhausen).
Ja tyhmä kokoomulaispolitrukkisiteeraus päälle:
- Nyt riitti! (sanoi shamaani)
No, osa on toivonut -- nimellä ja ilman -- että kirjoittaja menisi tässä tauon aikana mm. junan alle tms., mutta siinä välissä Setä A. toivoo seuraavaa analyysiä esim. kepusta:
Kuka on kepun “Lapatossu” ja kuka “Vinski”? Ja kumpi oli lopulta viisaampi, Vinski vai Lapatossu. Vinskihän oli vanha kuopiolainen parturi, jonka myyntilause kuului: “Täällä leikataan päitä!”.
Mauri Pekkarinen on vahvassa nousussa nyt, kun Setä A. sulkeutuu analyysikoneestaan pariksi viikoksi, mutta saa sitten nähdä, miten käy, kunhan Mauri lähtee kisaan. Maurista kertoo muuten jotakin se, että kun hän ei keksinytkään ikiliikkujaa, niin hän keksi itsensä.
Ja osa odottaa, että Anneli palaa paikalle ehdokkaana tulivaunuillaan (kehotan huomioimaan virkkeen sisällön).
Mutta kun ei tiedä -- ja kepulaisetkaan itse ei -- niin runo eräästä kepusopan sekoittajasta:
Vanhempi lehtori lienet,
koska on pupillit pienet,
ja karieksessa suu,
huhuu huhuu, kukkuu!”
(Veikko Huovista vapaasi muistellen)
Noin. Suosikaa ilmoittajiamme!
Maaliskuussa palataan!
Setä A.
///
Alla alkuperäinen blogi:’
///
Joskus sitä miettii, että olisi pitänyt olla paremmin hereillä matematiikan tunneilla.
Miksikö?
No siksi että… äh, siirrytään tällä aasinsillalla oikopäätä kasvot rehellisyydelle antaneeseen keskustan kansanedustajaan Antti “Kanki” Kaikkoseen.
Ensin “Kanki” ei tiennyt mitään Nuorisosäätiöltä saamistaan palkkioista. Sitten tiesi jotakin sinnepäin -- olisiko ollut seitsemän tonnia? Sitten summa nousi 20 000 euroon, kunnes tämän päivän HS tiesi kertoa, että “Kanki” olikin saanut Nuorisosäätiöltä 42 000 euron palkkiot vuonna 2008.
Nyt se matemaattinen kysymys: Joku voisi kertoa Setä A:lle, noudattaako “Kangen” palkkioiden kasvu a) eksponentiaalista, b) lineaarista vai c) kuutiollista mallia?
Maalikkotasolla voisi arvioida, että jos summa oli ensin 20 000 euroa, sitten 42 000 euroa, niin seuraavan kerran se on 84 000 euroa, sitten 168 000 euroa jne.
Ei ihme, että “Kanki” itsekin sekosi summien kanssa ja sai tietää tarkemmat euroa vasta tuoreesta ARA:n (Asumisen rahoitus- ja kehittäskeskus) tuoreesta raportista, joka arvostelee Nuorisosäätiön kylväneen rahojansa miten sattuu.
Tänään “Kanki” sanoi, että vuonna 2008 palkkiohin tuli “piikki”. Itsekin hän kertoi saaneensa palkionsa selville tästä ARA:n raportista.
Mikä veijari!
Ei voi olla kuin kateellinen. Normaalin palkansaajan koko vuositulo on vajaat 37 000 euroa. “Kanki” tienasi kansanedustajaliksansa päälle siis enemmän kuin normaali palkansaaja vuodessa, mutta ei tiedä ylimääräisistä tuloista tuon taivaallista. Tavalliset ihmiset ovat tiirailleet säälittäviä vuositulojaan veropäätöksistä, jotka verottaja vuosittain lähettää. Siellä ne luvut ovat olleet “Kangellakin”, sivutulot eriteltyinä.
Kirjoituksen loppuosassa tulee viittaus MTV:n oikeusministeriön yhteiseen, uunituoreeseen tutkimukseen, jonka tulokset eivät yllätä…
x x x x x x x x x x x
Mutta sitten on tämä toinen kepun “päivän piikki”.
Näet tämä nuorisolupaus Pikku Gee, joka on nykyään kuulemma ihan Gee vain, alias Henri Vähäkainu, 22.
Tämä G-mies oli keskustan eduskuntavaaliehdokas Uudellamaalla viime vaaleissa -- ja pääministeri-puheenjohtaja Matti Vanhasen (kesk.) erityissuosiossa. Setä A:kin muistaa, miten Vanhanen ja Pikku Gee poseerasivat vaalien alla komeissa värikuvissa yhteisissä vaalitilaisuuksissa, ettei vain ollut joitakin raittiusjulistuksiakin ilmassa…
Ja niinpä tietenkin! Vähäkainu sai kuin saikin vaaliavustusta keskustalaiselta Maaseudun Kukkasrahastosäätiöltä 2 500 euroa! Kukkasrahasto on puolestaan säätiö, jonka antamista tuista keskustan varapuheenjohtaja Tuomo Puumala tuntui olleen aika pihalla.
.
Vitsi ei ole oma, mutta pannaan se silti tähän:
Ette vain kyseessä ollut Kukkasrahastosäätiön unikko-jaosto?
x x x x x x x x x x x x
Sitten siihen MTV:n ja oikeusministeriön tuoreeseen tutkimukseen, jota valotetaan tiistai-illan uutisissa ja keskiviikkona järjestettävässä Talviareenassa.
Tutkimus kertoo suoraa kieltä mihin kansalaiset tällä hetkellä tässä maassa luottavat. Järjestys on tämä (kysymyksistä vastasi tohtoritasoinen raati, tutkimuksen toteutti TNS Gallup):
1. Ylen uutiset…………………………….91 %
2. MTV3:n uutiset………………………..83 %
3. Presidentti Tarja Halonen…………….82 %
4. Sanomalehdet………………………….73 %
5. Eduskunta………………………………64 %
6. Läheisin pol. puolue……………………62 %
7. Hallitus………………………………….61 %
8. Elinkeinoelämä, työnantajat………….55 %
9. Ay-liike………………………………….50 %
10. Euroopan Unioni………………………..37 %
11. Poliitikot…………………………………36 %
12. Pol. puolueet yleensä………………….35 %
Lista on selvää luettavaa. Viime taahtumien valossa sitä voi tulkita monella tavalla, mutta pannaan tähän yksi:
Antti Kaikkonen on poliitikko.
Poliitikkoihin luottaa 36 % kansasta. Se vähän se.
Äskettäin Kaikonen pohti vielä heittäytymistä keskustan puheenjohtajapeliin.
Kannattaisikohan nyt pohtia ei-heittäytymistä ehdokkaaksi seuraavissa eduskuntavaaleissa?
Paasikivi pani kansanedustajat vaihtoon sotien jälkeen. Joidenkin kannattaisi miettiä tuon yllä olevan taulukon valossa jotakin samaa. Ehkä luvut muuttuisivat.
Ps 1.
Nova Kiinteistökehitykseen liittyvä rikostutkinta on valmistunut. Ylen mukaan Nova Kiinteiskehitys tuki poliisin mukaan laittomasti keskustan Menestyvä Suomi -yhdistystä yli 100 000 eurolla, joka oli 98 prosenttia yhtiön koko edellisen vuoden liikevoitosta. Matti Vanhanen korosti tyytyväisenä tänään, että puolueet eivät ole tehneet mitään lainvastaista ottaessan tukia vastaan. Eipä. Mutta olihan se mukavaa neuvotella Novan herrojen kanssa vaalirahoituksesta Kesärannassa…
Ps 2.
Mitähän sieltä vielä tulee?
Ps 3.
Huomenna on sitten kansanedustaja Antti Rantakankaan vuoro pitää infonsa keskuustan puheenjohtajakisassa. Perjantaina infoaa kansanedustaja Timo Kaunisto. Mauri Pekkarista pidetään varmana lähtijänä ja Anneli Jäätteenmäki kuuleman mukaan syyhyää ilmoittautumishalua… Kyllä tästä hauska kevät tulee. Monta asiaa nähdään ennen kuin jättikinokset sulavat, voisi joku ennustaa, ja varmaan ennustaakin.





“Anna nyt kerrankin rakentavia ehdotuksia eikä sitä ainaista valittamista.” Sinullahan on vastaus. Se on Stubb ja hänen transatlanttinen vapaakauppa-alueensa. Stubb haluaa viedä viimeisetkin tuhkat pesästä. Näin kokoomus hoitaa asioitamme. Puolue haluaa avata ovet ja ikkunat kilpailulle amerikkalaisten kanssa. Jokainen tietää miten siinä käy.
Jan Rossi
On todettava, että valitettavasti suuria taloudellisia kriisejä yleensä seuraa sota, koska sodat lisäävät huimasti taloudellista toimeliaisuutta. Hitlerkin nosti Saksan talouden suosta sodalla. Myös USA:n talous lähti 1930-luvun laman jälkeen rajuun nousuun II maailmansodan avulla. En ennusta sotaa, mutta historiassa talouden lamaa globaalisti on hoidettu sotimalla. Miten tämä globaalikriisi hoidetaan?
Mielestäni kotimaista kysyntää lisättäisiin ostoseteleillä. Hallitus voisi lisätä kotimaista kysyntää antamalla kansalaisille vaikkapa 500 euroa kullekin. Tämä lisäisi kierroksia talouden mittareihin. Verotuloina rahat palaisivat takaisin valtion kassaan. Kulutusta olisi nyt lisättävä.
Jan Rossi
Jan Rossi kirjoittaa:
BKT on romahtanut viime vuodesta 7,8 prosenttia
Hs, Kauppalehti, Taloussanomat jne uutisoivat aivan selkeästi asioista, mutta toveri Rossi vääristää julkistettuja tietoja: Missä on toveri Rossin tietolähde BKT:n romahtamisesta viime vuodesta 7.8 prosenttia ????
Jan Rossi kirjoittaa:
Työttömyys räjähtää käsiin. Suomi on romahdustilassa ja tämä hallitus ei kykene tekemään yhtään mitään.
Toveri Rossi lietsoo paniikkia väärentämällä asioita.
Työllisyydestä ja EU:n/Suomen talouden tilanteesta voi jokainen hakea myös oikeaa tietoa demarivetoisesta Suomen Pankista:
http://www.suomenpankki.fi/Stats/default.aspx?r=/tilastot/indikaattorit/tyottomyysaste_chrt_fi
Viimeisin EU:n kuukausiraportti löytyy täältä:
http://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/mobu/mb201002en.pdf
Jyrki Katainen itsenäisen Suomen paras valtiovarainministeri? Ha haa haaa haaaa
Oliko koko euroopan 7,8% romahduksineen? He he heeeee
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2010/03/1067901
Jotakin kehitystä suomalaisessa äänestysmallissa?
Jan Rossi kirjoittaa:
1. maaliskuuta 2010 kello 17.00
“En ennusta sotaa, mutta historiassa talouden lamaa globaalisti on hoidettu sotimalla. Miten tämä globaalikriisi hoidetaan?
Jan Rossi”
Unessako sinä kävelet maailman läpi? Oletko huomannut, että vuodesta 2001 lähtien on käyty sotaa joka ei tule koskaan päättymään ja joka tuottaa joka vuosi miljardeja ja miljardeja suoraa voittoa erinäisille tahoille – sekä pitää omalla panoksellaan talouden rattaita pyörimässä, joskin tahot jotka hilloa tekevät ovat loppujen lopuksi merlko harvalukuiset.
Hehe… kaveri kirjoittelee jo täysiä itsestäänselvyyksiä täällä.
“Mielestäni kotimaista kysyntää lisättäisiin ostoseteleillä. Hallitus voisi lisätä kotimaista kysyntää antamalla kansalaisille…”
Mitä ne veronalennukset sitten ovat olleet, pahvi? Tulonsiirtoa valtiolta kansalaisille sekä suoraan, että välillisesti. Valtiohan on venynyt äärimmilleen yrittäessään pitää kulutuskysynnän liikkeessä!!
Jos nämä ovat niitä sinun “konkreettisia ehdotuksiasi” ei voi kuin päätä pyöritellä sinunkin kyvyillesi. Kopioidaan muiden ideoita ja annetaan niille oma nimi – no sitähän SDP tekee koko ajan. Olet malliesimerkki puolueesi kyvyttömyydestä ongelmanratkaisuun. Tämänkin ehdotuksesi olet vielä kopioinut joltain SDP politrukilta joka on ensin kopioinut sen hallitukselta…
Ja mitä näillä “ostoseteleillä” sitten saisi ostaa? Röökiä? Viinaa? Kotitalouspalveluja? Ruokaa? Mitä vaan?
“Ostoseteleitä”… Hohhoijaa…
Suomi ja Kreikka voisivat thdä saman tempun. Painetaan lisää setelikantaa ja työnnetään ne velkojillemme, vai mitä Reinhard?
Koska globaalia kysyntää ei ole Suomen vientituotteille ja vienti supistuu kaiken aikaa, kysyn, miksi kotimaista kysyntää ei kiihdytetä? Mielestäni kotimaista kysyntää tulisi lisätä. Jos esimerkiksi palvelualalla kysyntä lisääntyisi, se lisäisi alan työllisyyttä. Tämän vuoksi kotitaloudet olisi saatava kuluttamaan kotimaassa. Tämän vuoksi tarvittaisiin piristysruiske kysynnän herättämiseksi. 500 euron ostoseteli olisi piristysruiske kysynnälle. Tosin työttömyys edelleen hidastaa kysynnän nousun mahdollisuutta. Tarvitaan siis talouden shokkihoitoa.
Jan Rossi
Kuten Reinhard tuossa aikaisemmin totesi – juuri sitä Hallitus on kokoajan tehnyt / pyrkinyt tekemään – eli ylläpitämään kotimaista kulutusta suuntaamalla verotusta hiukan toisin ja keventää sitä yleensäkin.
Joka kerta SDPSAK on ollut sitä vastustamassa. Nyt olet sitten jakamassa 500 € / kansalainen. Kuka sen saisi? Kaikkiko? Vai olsiko siinä joku koukero tulorajoineen ym? Miten se rahoitettaisiin? Maksaisi muuten 3 miljardia €.
Täällä on harva se päivä kohistu valtion ottamista lainoista ja että verokevennyksiä rahoitetaan lainalla. Mikä tämä ehdotus sitten on? Aivan suoraa lainarahalla elvyttämistä. Hyvä niin, mutta perustele samalla miksi hallituksen linja on kismittänyt sinua niin paljon – kun nyt kerran tarjoat aivan samaa lääkitystä. Onko se tulkittavissa, että olet sittenkin hallituksen linjoilla? Onko siis SDPSAK:n politiikka ainoastaan irtopisteiden keräilyä ja temppukampanjointia?
“Hyvä niin, mutta perustele samalla miksi hallituksen linja on kismittänyt sinua niin paljon – kun nyt kerran tarjoat aivan samaa lääkitystä.” Tuloverokevennykset eivät kohdistu köyhimpiin kansanosiin. Hallitus pyrkii vain parantamaan rikkaiden asemaa. Mielestäni kotitaloudet tulisi saada kuluttamaan, kuin joku harva eliitti.
Mielestäni jokaiselle suomalaiselle tulisi antaa 500 euron ostoseteli, joka piristää enemmän kysyntää kuin pitkäluontoiset tuloverokevennykset. Nyt tarvitaan pikaista talouden shokkihoitoa.
Jan Rossi
ja SAK näyttä mallia miten elvytetään….
“AKT:n ylimitoitetut palkankorotukset heikentäisivät toteutuessaan ennestään alan työllistämisedellytyksiä ja nostaisivat muidenkin toimialojen kuluja talouskriisin oloissa. Kohtuuttomia vaatimuksia vauhditetaan lakolla, joka aiheuttaa suuria vaikeuksia niin yrityksille kuin kansalaisille juuri sillä hetkellä, kun kaikki huomio tulisi kiinnittää talouskasvun edellytysten vahvistamiseen, Inkeroinen sanoo.”
Jos siis talouden piristäminen maksaisi 3 miljardia euroa, kysynnän lisääntyessä rahat tulisivat takaisin moninkertaisena, koska kansalaiset kuluttavat kuitenkin enemmän kuin sen 500 euroa. Se olisi porkkana kysynnän ja kulutuksen lisäämiselle. Tällä saataisiin aikaiseksi lumipalloefekti.
Jan Rossi
Jan Rossi kirjojtti: “Tuloverokevennykset eivät kohdistu köyhimpiin kansanosiin. Hallitus pyrkii vain parantamaan rikkaiden asemaa. Mielestäni kotitaloudet tulisi saada kuluttamaan, kuin joku harva eliitti.”
Kuis tää nyt menikään, siis verokevennykset ja tämä hallitus?
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2008/08/27/pienituloiset-saavat-isoimmat-veronkevennykset/200822236/12
Ei pidä paikkaansa. Pelkkää sumutusta, koska kotimainen kulutus ei ole lisääntynyt. Tuo 600 euroa olisi pitänyt saada heti käteen kuin pitkällä aikavälillä. Mitä teet jos verotuksesi pienenee muutaman euron kuussa. Tarvitaan pikaista elvytystä.
Jan Rossi
Ja tämäkö ei pidä paikkaansa? Nyt joudut todistamaan väitteesi.
Ja ihan samalla se raha mene kulutukseen – tuleeko se veroalennus muutamana eurona kuussa vai 500 kertaalleen. Ongelma piilee muuten siinä, että jos kaikki nyt sitten käyttäisivät suunnilleen samaan aikaan 500 euro kulutukseen se nostaisi kysyntää nopeasti mutta ainoastaan hetkellisesti. Mitä sitten tehdään kun porukkaa on taas otettu töihin valmistamaan tai palvelemaan kun ei ole seuraavassa kuussa sitä ylimääräistä 500 euroa…
Mielestäni AKT:n lakko antaa väärää signaalia ulkomaille Suomesta. Tämä lakko viestittää ulkomaille, että Suomi ei ymmärrä globaaleja talouskriisejä. Suomelle on siis yhdentekevää vetääkö sen vienti. Kyllä Ruotsille sopii viedä vielä enemmän samoja tuotteita, joita Suomikin veisi ulkomaille. Siinähän Ruotsi sitten supistaa heikennyttä omaa BKT:aan. Ruotsin BKT supistui vähemmän kuin Suomen viime vuonna. Ruotsin talous on siis selviytynyt paremmin kriisistä kuin Suomen. En siis hyväksy AKT:n lakkoa näissä oloissa.
Jan Rossi
Mutta AKT:n lakko on täysin EK:n oma vika. Mitäs torppasi Tupon. Tupossa AKT ei olisi päässyt lakkoilemaan. SAK ei olisi näissä oloissa vienyt ahtausalaa lakkoon. Tämä kertoo, että liittokierroksia ei voida pitää talouskriisin olosuhteissa. Vastuun tästä kantaa EK.
Jan Rossi
Kaikki lakot ovat niiden tekijöiden vika, tällä kertaa SAK/SDP:n. Hiekkaa pitää heittää rattaisiin, jotta orastava talousnousu seisahtuis ja mentäisiin vielä enemmän pohjalla. Sekö on sitä vastuullisuutta? Mafiosojen toimintaa. SDP:lle on pelin politiikassa ýhdentekevää, miten Suomi pärjää. Oma etu lähinnä sydäntä.
Jan Rossi kirjoittaa:
1. maaliskuuta 2010 kello 19.14
“Jos siis talouden piristäminen maksaisi 3 miljardia euroa, kysynnän lisääntyessä rahat tulisivat takaisin moninkertaisena, koska kansalaiset kuluttavat kuitenkin enemmän kuin sen 500 euroa. Se olisi porkkana kysynnän ja kulutuksen lisäämiselle. Tällä saataisiin aikaiseksi lumipalloefekti.”
Antakaa tälle kaverille nyt talouden Nobel jo ja äkkiä!!! Kopioi hallituksen tekemät elvytystoimet (pienempinä) ja väittää, että
a) joko se on tehty ensi kerralla jotenkin väärin kun kulutus ei ole lisääntynyt, tai
b) Hänenkään metodinsa ei toimi yhtään sen paremmin.
Eli siis: Rossin mielestä elvytys ei toimi Suomessa JOS SITÄ TEKEE HALLITUS, ei Jan Rossi.
Hivenen ehkä nyt haiskahtaa suuruudenhulluudelta tämäkin entry.
Huomatkaapa miten tämän vuodatuksen sisältö muuttuu kun siihen laitetaan sen todellisen taustavoiman nimi “Suomen” tilalle.
Jan Rossi kirjoittaa:
1. maaliskuuta 2010 kello 19.42
“Mielestäni SAK/SDP:hen kuuluvan AKT:n lakko antaa väärää signaalia ulkomaille Suomesta. Tämä lakko viestittää ulkomaille, että ***SAK/SDP*** ei ymmärrä globaaleja talouskriisejä. ***SAK/SDP:lle*** on siis yhdentekevää vetääkö Suomen vienti. ”
Hupaisaa kun sen kirjoittaa noin. Vain sillä erotuksella, että se pitää paikkansa…
**************************
[Tätä osuutta en ymmärrä enää vaikka lukisin sen miten päin vain]
Kyllä Ruotsille sopii viedä vielä enemmän samoja tuotteita, joita Suomikin veisi ulkomaille. Siinähän Ruotsi sitten supistaa heikennyttä omaa BKT:aan. Ruotsin BKT supistui vähemmän kuin Suomen viime vuonna. Ruotsin talous on siis selviytynyt paremmin kriisistä kuin Suomen. En siis hyväksy AKT:n lakkoa näissä oloissa.
Jan Rossi
**************************
Et… hyväksy SAK/SDP:n masinoimaa AKT:n lakkoa, koska… Ruotsin valtiontalous on vajonnut vähemmän kuin Suomen vuonna 2009…?
Mutta entä jos edelleenkin molemmat taloudet olisivat laman kourissa mutta Suomen valtiontalous olisikin marginaalisesti paremmassa kunnossa kuin Ruotsin? Lakko olisi sinun mielestäsi siis… täysin hyväksyttävä ja jopa toivottava…?
Ja jos lamaa taas ei olisi? Olisi ihan ok, että Suomen valtiontalous jäisi muiden pohjoismaiden varjoon ja vienti korahtelisi kunhan vain päästäisiin lakkoilemaan…
Ähhh, antaa olla. Alan totisesti kyllästyä tulkitsemaan kehäpäätelmiäsi. Kauhea huuto mutta ei mitään järjellistä sanottavaa.
Ottaen huomioon, että suurin ja vahvin Metalliliittokin hyväksyi tosiasiat ja marginaaliset palkankorotukset – lähinnä inflaatiovaikutusta torppaavat – osoittaa, että tästä maasta löytyy kyllä myös vastuullisia tahoja jotka kykenevät sopimaan asioista aivan loistavasti ilman Tupoa vallitsevissa olosuhteissa. Tahoja jotka ymmärtävät, että nousun kärkeä ei saa taittaa ja että parempien aikojen koittaessa neuvotteluissa saavutetaan joka tapauksessa asetetut tavoitteet.
EK:lla ei ole mitään vastuuta tästä sopasta.
AKT on aina oollut paskamaisin, äpärämäisin ja lyhytnäköisin kaikista järjestöistä. Se on kansoitettu käsittömättömällä laumalla vittumaisia kusipäitä jotka eivät välitä vähääkään laajemmasta kokonaisuudesta, kunhan vain pääsevät vetämään jarrut kiinnin kaikkien muiden toiminnalle.
Todella sikamaista toimintaa. Tyypillistä SAK:ta.
Sattumoisin tunnen AKT:n vastapuolen pääneuvottelijan – ja uskallan sanoa: Hänestä AKT:n lakko ei ainakaan johdu! Tässä on jotakin epämääräistä miesliikkeen pullistelua siis matsoilua pelkästään takana.
Te kusipäät jaksatte vaahdota täällä tämän paskakasan ympärillä ja leivotte sitä!