Blogisti on palannut: Kalliomäki puhuu asiaa!
No niin: lomat on vietetty.
Kokemuksen rintaäänellä voi sanoa nyt myös mikä on ns. lomakuume. Toisin kuin luullaan, se ei kerro lomaa odottavan henkilön sieluntilasta (vrt. autokuume), vaan aito lomakuume on liki 40 celsiuastetta liki viikon verran keskellä vapaita. Siitä työantajakin tykkää, että saiuraudet sairastetaan lomalla.
Ja toiseksi tunnustus: persiilleen meni Setä A:n ennakointi, että vaalirahakeskustelu loppuisi juhannukseen. Ei loppunut, päinvastoin.
Kesän kirjoittelua seuranneena on myös pakko sanoa, että ylilyöntejäkin on nähty yllin kyllin. Kesähelteillä tuntui olevan vallalla tässä maassa sellainen journalistinen käsitys (tuomiomentaliteetti), että kukaan ei saisi tuntea ketään - ja jos jossakin ihmiset tapaavat esimerkiksi saunailllan merkeissä tai ravintolassa (varsinkin Bottalla, kauheaa!), kyseessä on automaatisesti rikos tai ainakin sen valmistelu.
Ei se aivan niin mene.
Pienessä maassa ihmisten on hyvä myös tuntea toisiaan. Se ei ole rikos, jos ihmiset tuntevat toisiaan, vaikka suuren päivälehden kesätoimittajat eivät kaikkia tuntisikaan.
Esimerkiksi tässä politiikan journalismissa on etua - tai ei ainakaan haittaa - että joitakin tunteekin. Silläkin uhalla, että maine menee.
x x x x x x x
Sitten politiikan kauraleipään:
SDP:n kansanedustaja, ex-ministeri, ex-eduskuntaryhmän puheenjohtaja, ex-seiväshyppääjä etc. Antti Kalliomäki on kesän aikana esitellyt ideaansa, että SDP ei jatkossa lähde hallitukseen sen paremmin kokoomuksen kuin keskustankaan kanssa. Poliittiseen hautaan menisi sekä sinipuna että punamulta. Tänään Kalliomäki jatkoi Uutispäivä Demarissa reilu viikko sitten Kalevassa aloittamaansa pohdiskelua.
Kannatetaan!
Jos Kalliomäen ajatus toteutuisi, sitten tässä maassakin tietäisi mitä puoluetta äänestää. Erot selvenisivät.
Kalliomäen mukaan keskusta ja kokoomus ovat hylänneet SDP:lle tärkeän sopimusyhteiskunnan ja kolmikannan eivätkä tule muuttamaan veropolitiikkaansa.
Kalliomäki pitää täysin mahdollisena, että seuraavien eduskuntavaalien jälkeen voisi koota SDP-vetoisen enemmistöhallituksen.
Mikäpä siinä. Mukaan tulisi varmaankin änkyröiden Vasemmistoliitto, joka tuoreen puheenjohtajansa Paavo Arhinmäen johdolla hakee suuntaansa jossakin vanhan stalinismin ja prekariaatin välilssä. Vihreillekin malli varmaan kelpaisi, ehkä myös Timo Soinin Perussuomalaisille. Kristillisiä siihen sakkiin ei voisi kuvitella mitenkään, mutta RKP valuu tunnetusti vaikka mihin kunhan pääsee. Kyllä siitä hyvällä tuurilla yli sata kansaedustajaa saa.
Ja toiselle puolelle jäisivät kepu ja kokoomus (ja apupuolueet).
Kalliomäen ajatuksessa on pointtia: nykyisellään kun pakkaa olemaan yksi hailee mitä ännestää. Hallitus syntyy kuin lottokoneesta. Huonolla tuurilla yksi kolmesta suuresta jää ulos kiukuttelemaan ja kaksi muuta marssivat tärkeän näköisenä hallitukseen tekemään, mitä valtiosihteeri Raimo Sailas (sd!!!) määrää.
Tosin kannattaa muistaa, että vielä vuosi sitten puheenjohtaja Jutta Urpilainen (sd.) väitti keskustankin siirtyneen niin oikealle, että SDP on yksin poliittisessa keskustassa. Nyt toverit vievät sitten Jutta-rouvaa vasemmalle niin että kutrit hulmuaa. Paavo Lipposen aikana SDP oli puolestaan kokoomustakin oikeammalla.
Setä A:lle noita Kalliomäen mietteitä lukiessa tuli mieleen muuan toinen tahtopoliitikko, jojka rakenteli myös teoreettisia hallituspohjia hamalla 80-luvulla. Keskustan puheenjohtaja Paavo Väyrynen suunnitteli tuolloin SDP:n vastapainoksi keskiryhmien yhteishallitusta.
Sillä suunnitelmalla ollut muuta seurausta kuin Liberaalisen Kansanpuolueen kuolema kepun hyytävässä syleilyssä.¨
Eikä Kalliomäki ole muutenkaan tyhmä mies. Hän myöntää, että hänen mallinsa sisältää riskin, joka voi tehdä SDP:n oppositiotiestä todella pitkän.
Sekin sopii monille…
Ps 1.
Jarmo “Kelmi” Korhonen palasi julkisuuteen Kokkolan maatalousnäyttelyssä (missäs muuallakaan?) viattomana ihmettelemaan kesän vaalirahakohua. Keskustassakin monet alkavat jo ihmetellä Korhostaan, mutta yksi ystävä on ja pysyy: Keskisuomalaisen ex-päätoimittaja Erkki Laatikainen (kesk.). Nettikolumnissaan Laatikainen oli pahoittanut mielensä, kun Setä A. meni Aamulehden kiertohaastelussa kuvaamaan Korhosta “luupääksi”.
“Haapalan muotoilut ilmentävät vahvoilta mutta eivät aivan kaikilta siivuilta toimittajien sinnikästä sielunmaisemaa muutaman neliökilometrin läntillä Helsingissä. Kymmenkunta suunnilleen samankatsantoista politiikan raportoijaa eri joukkoviestimissä yrittää kieputtaa puolueita, eduskuntaa ja hallitusta. Tämä joukko koetti vuosi sitten kaataa pääministeri Matti Vanhasen. Se hekumoi onnistuneensa alkukesästä 2003, jolloin Anneli Jäätteenmäki kompastui.”
Ps 2.
Ka se! Täytyy uskoa, kun tuo totuus tulee oikein satraapin (ilmaus Paavo Lipposen) kynästä. Jotenkin kaipaa yhä Laatikaisen aikaista, ennakkoluulotonta ja objektiivista Keskisuomalaista.

3. elokuuta 2009 kello 15.33
Mitä sää Timo jo tulit? Olisit ny vielä pari viikkoa pitänyt vapaita ja ainakin antanut olla tuon aiheen siinä kuukauden.
3. elokuuta 2009 kello 15.41
Jos vaaleissa on vaihtoehtoina vain kaksi blokkia, käy helposti niin, että kumpikin blokki on jonkun pikkuryhmän panttivanki jossakin asiassa. Esimerkiksi käy Ruotsi, jossa vasemmistoblokki on energia-asioissa vihreiden vankina ja oikeistoblokki keskustapuolueen. Mitä silloin auttaa äänestäminen?
3. elokuuta 2009 kello 18.28
Mielenkiintoista on ollut Ylen viime viikkojen uutisointi: palavia traktoreita, luomukanoja, luomuviljelyä, MTK:n vaatimuksia metsäkriisissä, MTK:n vaatimuksia budjetissa, Kepun Anttilan puheita (paitsi se EU:n kritiikki luonnonsuojelusta.
Uutisissa on nähty runsaasti maajusseja, Pasi Holmia, marjanpoimijoita, kepulaisia kunnanisiä jne…
Ylen sivuilla on blogaajan ent. kepulaisen lehden päätoimittaja jne….
Eli se siitä ja Ylen tasapuolisuudesta!
3. elokuuta 2009 kello 18.33
No, mutta kyllähän tämä eräiden toimittajien (toimitusten) halu metsästää poliitikkoja on niin päivänselvää, että ei siitä ihan noin vain kieltämällä selviä. En tarkoita nyt millään lailla maikkaria ja sen politiikan toimitusta. Kanervasta saatiin “raato” ja isompaa haetaan koko ajan. Jäätteenmäen kaato ei olisi onnistunut ilman keskustan sisältä tullutta tukea. Tietty siipi on siellä ollut asialla. Tulee muistaa, että puolueet eivät ole mitään yksimielisiä ryhmittymiä, vaan niiden sisällä on usein kovastikin erilaisia ryhmittymiä.
3. elokuuta 2009 kello 21.13
Kannatan ehdottomasti Kalliomäen ehdotusta. Tälle umpisurkealle Jyrki Kataisen toiminnalle on oltava selkeä vaihtoehto ja se on vasemmistohallitus, jonka muodostavat SDP, VAS, VIHR ja PS+RKP. Kokoomus ja kepu ovat menettäneet kaiken uskottavuutensa. Vanhanen ei kanna poliittista vastuuta Kataisesta puhumattakaan. He ovat sumuttajia, temppujen tekijöitä ja salaajia. Tälläiseen toimintaan ei voi luottaa.
3. elokuuta 2009 kello 21.17
Jyrki Katainen on Suomen historian huonoin VM. Katainen ylivelkaannuttaa maan. Katainen jättää taakseen tuhotun maan talouden. Ja vastuuta kaveri ei tule kantamaan mistään.
3. elokuuta 2009 kello 21.35
rossi se vaan jaksaa ruikuttaa ja vaatia vasemmistohallitusta oikeistolaiseen maahan, jossa vasemmiston kannatus laskee samaa vauhtia kuin eläkeläisiä menee manan majoille.
3. elokuuta 2009 kello 21.56
Tämän hallituksen saldo on pahasti miinuksella. Tämän hallituksen aikana kaikki on mennyt päin seiniä. Talous romahti, työttömyys räjähti käsiin, lakien valmistelu on täysin järjetöntä, pääministeri käy oikeutta exäänsä vastaan jne. Ulkoministeri järjesti tyhmyyttään itselleen potkut jne. Tämän hallituksen toimissa ei ole järjen hiventäkään.
4. elokuuta 2009 kello 8.17
Kannatetaan1/2/3:n (Rossi) kirjoituksissa ei ole järjen hiventäkään.
Niin kauan kuin SDP ryömii kannatusluvuiltaan siellä kuin nytkin (pian vielä alempana kun Kalliomäkeläisten kommentit alkavat valjeta äänestäjille) ei SDP tule olemaan millään muotoa sellaisessa vaalien jälkeisessä asemassa, että se voisi sanella kenen kanssa hallitus muodostetaan.
Hallitustunnustelut tekevä puolue on vaalien voittajapuolue l. suurin puolue. SDP:llä ei ole moiseen mitään mahdollisuuksia - se mandaatti kuuluu seuraavissa vaaleissa Kokoomukselle.
4. elokuuta 2009 kello 8.38
Niin…. tämä kansa ja sen huonoitenkin elävä sakki haluaa, että sitä kyykytetään. Sille pitää valehdella, nostaa veroja ja säättää kiireellä lakia, joita se ei tarvitse. Tämän kansan syvät rivit paheksuu seksiä, mutt aihailee Vanhasta “suurena kyrpänä jolla aina seisoo ja haluaa”. Se on mummelsistakin niin mukavaa, samoin kuin Kanervan kalun ikipuolotus housussa.
Nämä syyt pitää kepun ja kokkarit vallassa vielä pitkään!
4. elokuuta 2009 kello 8.43
Mitäs tämä on? Tässä kokoomushistoriaa parhaimmillaan. Tälläistä kokoomus edustaa. KokHorelli halusi luovuttaa juutalaisemme kaasukammioihin. SDP vastusti asiaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toivo_Horelli
4. elokuuta 2009 kello 8.44
Tässä tämä on. Kokoomushistoria puhuu puolestaan …
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toivo_Horelli
4. elokuuta 2009 kello 8.57
Virkistävä ajatus Kalliomäeltä! Nykyinen porvarihallitus saa aikaan kauheaa jälkeä: työttömyyttä ei hoideta määrätietoisesti, vaan sen annetaan kasvaa hurjaa vauhtia. Kuntia ei tueta, vaikka ne ovat palveluiden järjestämisvastuussa ja vaikka Suomen perustuslaki edellyttää jokaiselle suomalaiselle taattavan esimerkiksi terveyspalvelut. Valtionvelka kasvaa, työllisyysaste laskee, elvytyksen kannalta tehottomiin veronkevennyksiin laitetaan useita miljardeja ja erityisesti suurten hallituspuolueiden strategisille kannattajaryhmille. Maa ei kestä tätä pitkään. Tarvitaan uusi hallitus.
4. elokuuta 2009 kello 10.36
Kyllä lahtarielokuva taitaa edetä. Tämän kopioin tulta “varmoista lähteistä CIA:ta”.
……”Elokuvalehti paljastaa tämän päiväisessä huomisessa numerossaan, että kyllä sittenkin Andy McC esittää Marskia ja isoisää esittäisikin yllätysnimi Arto Paaasilinna! Airoa näytelee Mikko Kivinen ja Malmbergiä Mikko Alatalo.
Naisnäyttelijöiden joukossa olisi mm. Jutta Urpiainen vamppina ja S-L. Anttila kohtalokkaana naisena. Möreää vuorenpeikkoa esittää Katainen.”….
4. elokuuta 2009 kello 10.41
Minusta seuraava budjetti pitäisi olla sellainen, että ostaisimme 50 miljardilla pelkkiä aseita Amerikasta. Lisäisimme upseerien määrää niin, että joka neljäs olisi sellainen. Jättäisimme kaiken muun silleen. Niin tietysti ylimmän upseeri- ja virkamiesjohdon palkkoihin otetaan muutama miljardi lisävelkaa.
Odottelen kiinnostuksella kommenttianne.
4. elokuuta 2009 kello 12.16
Onko Aleksanteri ensimmäinen Stubbimme edelleen mittauttamassa rasvaprosenttiaan nyt aamuin illoin Meihiläisessä, kun ei ehdi kommentoimaan Rimma Salosen -keissiä?
Oli niin tärreillään ja kokoomukselaisessä täpinässä, kun järjesti lapsikaappauksen,ihmisalakuljetuksen ja diplomaattiselkkauksen. Missä hän on? kysyisi Rossi. Kuka vastaa tästä kaikesta? mylvisi Rossi. Onko Halonen ja Vanhanen Stubbimme tukena?, lopettaa Rossimme.
4. elokuuta 2009 kello 16.12
Kalliomäki pelaa varmanpäälle.
sdpsak:ssa ollaan havahduttu tähän päivään. kalloimäki ilmoittaa ykskantaantaa sdpsak:n tavoitteeksi opposition seuraavan vaalikauden yli. tämä poliittisesti kunnianhimoton ja vastuuta pakoileva ajatus ikioppositiosta vaikuttaa luovutusvoitolta hallitukselle. kalliomäki on todennäköisimmin huomannut sdpsak:n aseman oppositiopuolueena vakiintuvan ja kannatuksen laskevan. tilanne on sama, kuin linnanmäellä liian lyhyt ei pääse vuoristorataan ja siitä pahaa mieltä purkaakseen toteaa, ettei olisi vuoristoraan halunnutkaan.
4. elokuuta 2009 kello 16.42
Pakko todeta tästä mediamyllystä mäkihyppääjä Ahosen ympärillä, että villoja on yhtä vähän, kuin Susanne Ruususen teoksen kansien välissä. Missä ne toimittajan vuosi sitten lupaamat “kauhistuttavat paljastukset suomalaisesta huippu-urheilusta?”
Pojat muistelee vuosien takaa, että “juotiinko me kebbanaa pullo vai kaksi ja oltiinko me oikein saatanan juovuksissa?”
Sitten tulee mikrofonin eteen valmentaja (ennalta sovittuna) kertomaan, että ei se itävaltalainen kebbana ole väkevää! se on laimeampaa, kuin meidän.
Janne joi sitä vain yhden ja riehui sitten hotellihuneessa, kuin pääjohtajat Pajula ja Mattila Marskissa 1977 ja ministeri Koikkalainen omassa huoneessaan aikoinaan”.
Joo … annetaan olla sanoo laijohtaja ja kertoo kuitenkin, että “vaihdettiin me sukset ja alukalsarit Insbrukissa silloin. Oltiin niin kovalla tuulella ja riehuttiin. Piti jotenkin olla suomalaista! perrrrr”
Tästä on väännetty nyt pari vuorkokautta sähkökanavilla ja näyttää keltainen lehdistö siitä repivän lööpit ja viikkoruippalehdet vielä ensi viikollakin.
4. elokuuta 2009 kello 18.02
MiHe:tilanne on sama, kuin linnanmäellä liian lyhyt ei pääse vuoristorataan ja siitä pahaa mieltä purkaakseen toteaa, ettei olisi vuoristoraan halunnutkaan.
Ei tilanne ole sama. Mutta sitten on jos joku vandaali ottaa osan vuoristoradan kiskoista pois. Niin kuka lähtee vaunuun vielä kyytiin?
Ja piristävä suunnanmuutos Kalliomäeltä…
4. elokuuta 2009 kello 19.11
Voi kun sen päivän näkisi että RKP tippuu hallituksesta. Odotan sitä kärsivällisesti mutta innolla. RKP:n monarkian olisi jo aika häipyä historiaan.
5. elokuuta 2009 kello 8.19
Päivän avaukseni on tässä. Eipä näy Hillary Clintonia vieläkään maassa, vaikka Stubb lupasi Clintonin tulevan kesällä Suomeen.
Ei näy Hillary Clintonia Suomessa
05.08.2009
Edelleenkään en ole kuullut, että USA:n ulkoministeri Hillary Clinton olisi tulossa Suomeen. Ulkoministeri Stubb röyhisteli toukokuussa Washingtonissa, että kesällä Clinton voisi tulla Suomeen. Matkasta ei ole kuultu vieläkään yhtään mitään.
Tilanne tällä hetkellä on se, että Clinton aloitti juuri 11 päivää kestävän kiertomatkansa Afrikassa. Clinton matkustaa Keniaan, Etelä Afrikkaan, Kap Verdelle, Angolaan, Kongoon ja Liberiaan.
Päivän kysymys siis on, että ovatko Suomen ja USA:n suhteet edelleenkään kunnossa. Pääministeri Vanhaselle kuin presidentti Haloselle eivät ole auenneet Valkoisen talon ovet. USA:n presidentillä ei ole ollut aikaa Suomen johtajille. Presidentti Bushilla ei ollut aikaa Vanhaselle ja Haloselle. Edellisen kerran Suomen presidentti on käynyt Valkoisessa talossa 2002. Samoin pääministeri joulukuussa 2002. Tämän jälkeen on ollut hiljaista. Edellisen kerran korka-arvoinen ministeri USA:sta on käynyt Suomessa 1999 kun ulkoministeri Albright kävi Suomessa. Tämän jälkeen USA:ssa on ollut jo kolme ulkoministeriä, eikä kukaan ole käynyt Suomessa.
Edellisen kerran USA:n presidentti on käynyt Suomessa 1997. Ruotsissa ja Baltian maissa, sekä Venäjällä USA:n johtajat ovat vierailleet. Myös varapresidentti Chaney kävi Baltian maissa, samoin presidentti Bush. Kukaan ei tullut Suomeen. Ovatko Suomen suhteet Yhdysvaltoihin siis kunnossa? Voidaanko Stubbin sanoihin luottaa hyvistä suhteista? Tällä hetkellä Stubbin puheet Clintonin tulosta ovat tyhjiä sanoja.
5. elokuuta 2009 kello 9.05
Mun on se taas kysyttävä. Mikähän on Aleksanteri Stubbin rasvaprosentti tänä aamuna klo 06.00 ja klo 08.00? Vielä jos tietäisin hänen sykkeensä klo 07.00, niin voisin kuolla.
5. elokuuta 2009 kello 14.50
TU: Valtionyhtiöt lisäävät työttömyyttä
TU:n antti rinne ottaa asaankuuluvasti kantaa valtionyhtiöiden työllistämisrooliin. rinteen arvion mukaan valtion omistajapolitiikka ja/tai valvonta ontuu. voi olla täysin totta, että valtion rooli omistamissaan yhtiöissä voisi olla näkyvämpikin, mutta kuten aikaisemmin ollaan todettu, keinot, joita valtio omistajana voi valvontaan käyttää ovat lainsäädännöllisesti rajalliset. kaikki jotka valtion omistajapolitiikkaa tai valvontaa kritisoivat, ovat vapaita myös kertomaan niistä keinoista, joilla valtio voisi valvontaansa parantaa. ainuttakaan ehdotusta tai ratkasua ei ole täällä esitetty, vain nurinaa ja narinaa. tulee muistaa, että vailtio on omistaja muiden joukossa ja valtiota sitoo samat lait ja velvoitteet kuin muitakin osakkaita. valtiolla ei ole mitään erikoisoikeuksia yhtiön hallituksissa ja hyvä näin
käännetään aisia toisin, vähennetään valtion omistusosuuksia ja luovutaan omistajuudesta, niin kuin häkämies destian kohdalla ehdottaa. valtiollinen omistus syö työpaikkoja myös sitä kautta, että aloilla joilla valtio toimii, vääristää se myös kilpailua. kun esimerkiksi destian tapauksessa suurin toimia määrää lähes regulatiivisesti tiehankkeiden hinnoittelun ja menettelytavat jää kilpauluttaminen toissijaiseksi.
kysymys osaltani kuuluukin, onko valtion tehtävä omistaa yhtiöita. jotka kilpailevat sisämarkkinoilla yksityisen sektorin kanssa? parantaako valtiollinen omistus sisämarkkina-alueella kilpailua ja työllisyyttä vai rajoittaako se sitä?
5. elokuuta 2009 kello 16.46
Rossi kynäile vaan USA-suhteista sinne Demariin. Ei sinua sielläkään kukaan lue mutta oletpahan omiesi punaisten keskellä.
5. elokuuta 2009 kello 16.59
Rossille voisi tietenkin esittää kysymyksen - miten on SDPSAK:n ulkoministerit hoitaneet tehtävänsä kun 2002 - 2007? UM:n salkku on ollut tykevasti demareitten hallussa eikä viiteen vuoteen saatu mitään aikaan USA:n suhteissa, joten lopeta jo tuo pas…an jauahaminen. Ja vielä yhdyn 100 % MiHe:n kirjoitukseen.
5. elokuuta 2009 kello 17.19
Mutta ajatteleva! Oletko nähnyt, kuulllut, haistanut nyt iltapäivällä Stubbin Aleksin jossakin kertomassa rasvaprosenttiaan? Kerro jos se olisi juutuupissa, puhelinpylväässä, tai jossakin muussa leikkikalussa sanomassa, että se on kohta aivan nolla!
5. elokuuta 2009 kello 18.37
Mistä konkreettisista asioista voisi päätellä että suhteet Usaan eivät olisi kunnossa? Vierailuista on ihan turha jauhaa, ei sitä jaksa enää kukaan kuunnella. Jos suhteet eivät olisi kunnossa niinkuin vierailujen puutteesta aina pohditaan niin kai se jossain oikeastikin näkyisi. Missä siis? Ollaanhan sitä ainakin Afganistanissa juuri niitä suhteita takaamassa.
http://www.verkkoapila.fi/opencms/opencms/apila/opinions/columns/0185.html
6. elokuuta 2009 kello 7.30
On vieläkin medioilla puutetta asioista, kun kelpaa päivätolkulla mm. Harri Holkerin horinat aiheeksi.
Tämä “suuri valtioneuvosmies” on pannut nyt merkille, että on ollut kuusi vuotta Ahtisaarta plus kuusi vuotta Halosta ja lisää vielä kolme vuotta presidenttiä, joilla ei kunnolla valtaa. Ei ainakaan verrattuna Kekkoseen ja taustavoiminsa.
Holkeria ihmetyttää kansan omaksuma hiljalleen vähenevä kunnioitus presidenttiin. Hänen neuvonsa on riisua se kokonaan vallasta ja panna kieriskelemään pellenä ja markkinamaakarina ympäri maata kovalla palkalla ja henkilökunnalla.
Ei ollut puheet tuollaisia kun herra itse siihen hommaan himoitsi.
6. elokuuta 2009 kello 8.27
Stubb on lomalla Italiassa ja kehuu sieltä Italian maasta taivaisiin ja samaan aikaan Berlusconi pilkkaa Suomea ja maamme rikasta kulttuuria. Stubbin arvostelukyky petti jälleen. Stubbin uskottavuus on viime aikoina ollut romahdustilassa. Mies ei saa mitään aikaiseksi, pelkästään “narsistisia” kuvia itsestään jokamieskisoissa. Missä linjaukset? Missä politiikka? Ja miksi Nike tukee Stubbia? Vai tukeeko Stubb Nikea?
Jan Rossi
6. elokuuta 2009 kello 10.44
Onko Rossilla tiedossa nyt tämän aamuinen Stubbin rasvaprosentti ja syke? Niin pirusti kiinnostaisi, kun viime viikolla ja muuten sain sen aina tietää kesällä.
Kannattasi maikkarin laittaa ryhmä juoksemaan Stubbin kanssa aina aamuteeveehin.
6. elokuuta 2009 kello 13.02
rossi jatkaa stubbin mollaamista, ei ole paikkaa missä stubb ei olisi “mokannut”. huvittavaa tekokettuilua. nyt on linjalla stubbin lomakohde, hohoijaa!
kyllä kai se nyt niin kuitenkin on, että me suomalaiset olemme historialtamme kovin nuoria ja ei kai käy kieltäminen, että italian historia ja kulttuuri on himpun verran suomen vastaavaa rikkaampaa. mielestäni rossi voisi listata maat, joihin suomalaiset eivät saisi hänen mukaansa matkustaa.
ihan vaan vinkkinä rossille, että kannattasi koettaa tarttua todellisiin ongelmiin ja epäkohtii.
toisaalta rossin turhautumisen ymmärtää, kun käy katsomassa demariblogin kirjoituksia, joissa vaihdevuosiinsa katkeroituneet akat(miehet ja naiset) purkavat omaa hekilökohtaista pahaa oloaan. mielestäni sdpsak:n aktiivikenttää kuvastaa mainiosti tuo väki, joka tuolla palstalla kirjoittaa. koko demariblogi on täynnä vanhuksia, jotka eivät käy keskustelua, vaan tuovat esille oman yksisilmäisen keinutuolinäkökulman.
6. elokuuta 2009 kello 13.16
MiHe voisi listata missä Stubb on onnistunut. Antonjuttukin meni ketuille, samoin Georgian sota. Samalla MiHe voisi kertoa meille kaikille, että miksi Carl Bildt ei mainitse Stubbia kertaakaan blogissaan tänä vuonna, vaikka Stubb väittää blogissaan olevansa Bildtin kaveri. Bildtillä ei näytä olevan aikaa Stubbille blogissaan.
http://carlbildt.wordpress.com/
Jan Rossi
6. elokuuta 2009 kello 13.57
Onpas mukava, Setä A, kun olet palannut lomaltasi maamme menoa kommentoimaan! Kaipasinkin jo terävän satiirisia blogejasi, joita on aina ilo lukea, vaikka ei olisikaan kaikesta kanssasi samaa mieltä.
Kun on vuosikymmeniä seurannut politiikkaamme, on tosiaan ihmetellyt niitä monia kummallisuuksia ja kieroutumia, joihin sinä tällä palstalla kiitettävästi otat kantaa. Tsemppiä vaan edelleen ja teräviä kyniä!
6. elokuuta 2009 kello 15.56
Tärkeämpää sdp:lle ja eri blogeissa roikkuvalle demarien nykyiselle surkuhupaisalle agitaattorille Jan Rossille on muiden puolueiden haukkuminen, mustamaalaaminen ja suoranainen paskanjauhaminen. Toki tuollainen nulikkamaisen lapsellinen räksytys sopii vallan mainiosti, lisäähän se edelleen sosialistien kannatuksen tasaista laskusuuntaa!!!
seuraava lainaus kiteyttää sosialistien tilan täydellisesti!
“SDP:n kannatus on pysynyt vuoden 2007 murskatappion jälkeen koko ajan alamaissa, koska se on tyytynyt reagoimaan hallituksen esityksiin ilman aikomustakaan esittää omia vaihtoehtoja irtiotoista puhumattakaan.”
http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2009080410023644_pk.shtml
6. elokuuta 2009 kello 17.23
Kalliomäen avaus on erinomainen piristysruiske SDP:n kentälle. Kalliomäki yrittää herättää kentän aivan oikein huomaamaan, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin meno Kataisen kelkkaan. SDP:n ei todellakaan pidä mennä Kataisen järjettömän politiikan takuumieheksi. SDP hakee oman linjan, jolla se haastaa tämän hallituksen ja tämän jälkeen muodostaa maahan uuden, punavihreän hallituksen.
6. elokuuta 2009 kello 21.39
Kannatetaan8 kirjoittaa:
6. elokuuta 2009 kello 17.23
“Kalliomäen avaus on erinomainen piristysruiske SDP:n kentälle.”
Kirjoitaja on antanut kalliomäelle tunnustusta. tuon tunnustuksen syy jää kuitenkin minulle hieman hämäräksi. kalliomäki on suorittanut “avauksen”. avauksen mistä? voidaanko olettaa, että kalliomäki itse jatkaa tuosta “avauksesta” jotenkin vai onko pallo heitetty jollekin muulle sdpsak:n politrukeista. nojuu onhan alho jo aloittanut kalliomäen “avauksen” palautuslyöntiä, mutta missä on sdpsak:n poliittinnen johto? voidaanko hiljaisuudesta päätellä hyväksyntää vai onko kalliomäen “avaus” tarkoitus vaijetta hiljaiseksi?
olisiko nyt sitten niin, että kalliomäki tarkoitti “avauksensa” sdpsak:lle piristysruiskeeksi? mikäli ajatus olisi doupata sdpsak:ta kiivaampaan lentoon, voitaneen olettaa, että kalliomäellä oli huoli sydämmessään, miten sdpsak:n kone jaksaa painaa syysistuntokaudella. tuo huolihan on kyllä ilmeinen, pisteet sen huomaamisesta kalliomäelle, eihän alla ole kuin kolmet hävityt vaalit.
“…että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin meno Kataisen kelkkaan”
mukavaa, että sdpsak:ssa myös aletaan näkemään asiat asioina ja tunnustetaan se tosiasia, että kokomuksen kannatus on suomessa samaa luokkaa, kuin koko vasemmiston. kalliomäki pitää katasta jo seuraavana pääministerinä..hmm.
“…ja tämän jälkeen muodostaa maahan uuden, punavihreän hallituksen.”
voidaanko enää olla täysin varmoja edes siitä, että vihreät ovat valmiita hallitusyhteistyöhön sdpsak:n kanssa?
kalliomäki on kieltämättä ottanut rohkean askeleen, joka mukailee rafael paasion tanssiaskelia. nuo rafaelin kuviot toisaalta siivitti vasemmiston murskavoittoon. nyt ollaan kuitenkin eri maailmassa ja vanhat lääkkeet ei enää auta. kepu kokeili kekkosen karismaa ja olisiko nyt ukkopaasion vuoro. saapa nähdä, mihin pilttuuseen urpilainen kalliomäen taluttaa, makkaratehtaan vai siitosorin pilttuuseen.
7. elokuuta 2009 kello 6.46
Kuinka muuttuu nyt Matti Vanhasen politiikka, kun hän on kuunnellut Matonnaa? Tuo taivaasta pyhimmän, mutta naisesta syntyneen naaraan tuoksu saattoi tapaa vieressä istuvan Sirkan lemmensalvan.
Entäpä sitten valtio-ohjaus kun Häkämies sai ilmeisesti, sekä häkää, että uusia rytmejä valtion omaisuuden myyntiin velkabudjetin täyttöön? Kyllä se Matonna nyt auttoi Suomen taas jyrkkään nousuun ja olemme Euroopan Pohjois-Korea tai siin Jaappani.
Venäläiset ne vaan repii lehdissään vieläkin poika-diplomaattivarkaan tapausta. Siinä saa Stubbi laittaa um:n rahoja miljoonia Ollilalle että se maksaa Suomi-ränrin parannuskuvaa Deripaskan lehtien sivuilla. Joo se on halpaa ku suåmi-ruåtsilainen bulle-poijke alka leka utpolitiken.
7. elokuuta 2009 kello 8.55
SDP viettää puolueen 110-vuotisjuhlaa Turussa lauantaina. Päivän aikana keskustellaan aatteen ja politiikanteon suunnasta. Ilta päättyy Turussa juhlaan Ravintola Koulussa. SDP on päässyt varttuneeseen ikään. SDP:llä on kunniakas historia takanaan. Kaikkea on tapahtunut. SDP on ollut monessa mukana.
Varsinaisen nousunsa kansakunnan eheyttäjäksi SDP nousi 1966 kun maa sai Rafael Paasion hallituksen. Tuolloin aloitettiin rakentamaan pohjoismaista hyvinvointi Suomea, joka on huipentunut lähes tasa-arvoiseen yhetiskuntaan. Jokaisella suomalaisella on, jos niin haluaa mahdollisuus opiskeluun, työhön kuin mihin tahansa harrasteisiin.
Vuosien aikana erilaiset talouden syöksykierteet ovat aiheuttaneet sen, että SDP:tä on aina tarvittu. SDP on taannut hallituksissa talouden vakaan kehityksen. Esko Ahon hallituksen aikana talous syöksyi tuhoonsa, mutta Paavo Lipposen tultua pääministeriksi, taloudessa alkoi ennennäkemätön nousu, josta tämäkin hallitus vielä nautti aloittaessaan 2007. Nyt talouden taantuma on syönyt nousun eväät. Suomen talous sukeltaa ennätysvauhtia. Vuoden aikana vienti on supistunut uskomattomat 41 prosenttia. Työttömyys on rajussa kasvussa. Rakennusteollisuutta uhkaa romahdus. Taas kaikki on tapahtunut porvarihallituksen aikana.
Miksi talouden syöksyt ajoittuvat aina porvarihallitusten aikaan? Miksi aina SDP:tä tarvitaan nousun takaajaksi? Tässä on jokaiselle pohdittavaa. SDP on ollut mukana luomassa Suomesta vaurasta. vahvaa, uskottavaa ja ennenkaikkea tasa-arvoista yhteiskuntaa jokaiselle suomalaiselle. Tämän vuoksi on syytä onnitella 110-vuotiasta kansalaisten puoluetta. Onneksi olkoon SDP!
Jan Rossi
7. elokuuta 2009 kello 13.27
Juu - onneksi olkoon vaan - taitaa tulla hulppeat juhlat:
“Sdp:llä ei ole mitään syytä suurena puolueena heittäytyä sekalaiseen seurakuntaan tuottamaan punavihreätä mössöä”, Lipponen kirjoittaa kolumnissaan Turun Sanomissa.
- Taitaa olla pakka aikalailla sekaisin. Mielenkiinnolla jään odottamaan Urpilaisen selittelyä (niin ja Rossin tietenkin) miten ja mihin suuntaan sdpsak:ta puoluejohdon toimiesta viedään. (Entiset) kovat vaikuttajat ovat asioista aivan eri mieltä - missä linja, voitaisiin kysyä?
7. elokuuta 2009 kello 14.32
Oottako muuten saanut tästä Mandonnasta uutta poliittista voimaa taistella vääryyden, epädemokraattisuuden ja itsekkyyden hengessä syksyyn ja sitten jouluun?
Tuntuuko siltä että vittujako muista, kun Madonna on vieraillut ja pierryt tähän samaan Jätkäsaaren ilmaan, kuin Vanhanen ja minä?
Tekisikö mieli Mandoonan kunniaksi hieman listiä vähäosaisia, sairaita ja vanhuksia pois jaloista? Eikö? Sitten meni koko Madonna aivan hukkaan!
7. elokuuta 2009 kello 17.04
JR: “110-vuotisjuhlaa Turussa lauantaina…. SDP on päässyt varttuneeseen ikään.”
110 vuotta? ..lienee kyse jo ikälopusta tai kohta kuopattavasta, mutta niinhän asia Sdp:n kohdalla taitaa kuvainnollisesti kohta ollakin
8. elokuuta 2009 kello 0.35
Jan Rossi: “Stubbin uskottavuus on viime aikoina ollut romahdustilassa. Mies ei saa mitään aikaiseksi, pelkästään “narsistisia” kuvia itsestään jokamieskisoissa. Missä linjaukset? Missä politiikka?”
Stubbin blogi on kyllä ulkoministeriksi tulon jälkeen ollut aika masentava. Pelkkiä kättelykuvia toinen toisen jälkeen ja lisäksi kertomuksia urheiluharrastuksista. Ulko- eikä ylipäätään muustakaan politiikasta ole tullut ollenkaan avauksia eikä siellä muutenkaan politiikasta keskustella. Luonnollisestikkaan Stubbille kiusallisista asioista on turha odottaa yhtään mitään. Sääli sinänsä, sillä blogi oli joskus ihan maan kärkitasoa.
8. elokuuta 2009 kello 8.29
Nimimerkki Janne on oikeassa. Olen blogissani kirjoittanut useaan otteeseen Stubbin romahadustilasta. Ulkopolitiikka on kadonnut täysin Stubbin toiminnasta. Mies esiintyy tirehtöörinä kokoomustilaisuuksissa. Stubb ei avaa, ei linjaa, eikä häntä näytetä arvostavan missään. Homma on mennyt itsensä esittelylle. Tämä on säälittävää toimintaa.
8. elokuuta 2009 kello 9.04
Ketä on joku Stubbi?
8. elokuuta 2009 kello 13.55
Jyrki Kataisen tukijat alkavat väkisin paljastumaan, vaikka mies tekee kaikkensa salatakseen tukijansa. Sampo tuki Kataisen temppukampanjoita 75 000 eurolla. Valtio-omisteinen yhtiö on siis valjastettu Kataisen tukijaksi. Käsittämätöntä.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Sampo+tuki+kymmenill%C3%A4+tuhansilla+kokoomuksen+vaalikampanjoita/1135248313325
8. elokuuta 2009 kello 14.29
Älä Rossi ihmettele tuollaisia asioista, joista täällä muut ovat kirjoitelleet jo vuosia sitten. Ei kai kapitalistin tukeminen valtion varoista ole mikään yllätys lopultakaan sinulle?
Porvarillisen maailmankatsomuksen omaajana sinusta tihkuu kummallisia punaisen sosialistin oireita. Lisäksi haluat nähdä oikeudenmukaisuutta ympärilläsi. Usko minua ei ole mitään tasapuolisuutta, tai luonnonlakia siitä, että hyvä menestyy ja huono karsiutuisi pois.
8. elokuuta 2009 kello 15.31
Madonna sanoo:
“Laulakaa ja soittakaa kitaraa joka päivä!”
mutta jeesus sanoo:
“Menkää Magdaleenan luokse joka päivä ja tehkää hänelle hyvää!”
8. elokuuta 2009 kello 18.59
Kokoomuksen puheenjohtaja Katainen on sitä mieltä, että rikollista lahjontaa ei saa kutsua rikolliseksi lahjonnaksi, vaan läpinäkyvän “kirkkaaksi lobbaamiseksi”. Muistuttaako Pohjoisempaa Koreaa?
Tähän sontaan 25% kansasta uskoo ja luottaa!
8. elokuuta 2009 kello 19.37
V#*%u tää on säälittävin blogi IKINÄ.
8. elokuuta 2009 kello 20.33
sdpsak juhlii parasta-aikaa turussa ravintolakoulussa. ohi kävellessäni ajattein, josko aulis olisi myös paikalla, kun oli kanervan hengen nostattajaisissakin “paikkalla työnsä puolesta”.
eipä mitään, olen nyt suihkun raikas ja karderooppia kovaa vauhtia plaraan ja koetan löytää jotain punaista päälle pantavaa. olen astumassa sdpsak:n kovaan ytimeen, hieman humaltuneiden tulikividemareiden pesään. kyllä, aion ottaa selvää, miten demariaktivistit ymmärsivät konservatiivisen markkinaliberalismin! voi olla, että tästä illasta tulee ikimuistoinen. jos minusta ei kuulu mitään olen joko aurajoessa tai uudelleenkoulutusleirillä.
8. elokuuta 2009 kello 20.41
Kaikki muut tämän firman blogit ovat ennakkosensuroituja. Jopa moottoripyöränloki, josta tyyppi poistaa jo viikkoja olleita juttuja. Paras/pahin on F1-Mustiksen blogi, johoi ei saa kirjoittaa sanaakaan kriittistä tai arvostelevaa sanaa Äffäyksi maailmasta!
8. elokuuta 2009 kello 21.03
On olemassa kaikki syyt vaatia Kataisen eroa. Tänään paljastui kokoomuksen suhde Sampoon. Sieltä ne rahat tulivat. Katainen salasi asian viimeiseen saakka, vaikka ÄÄNESTÄJILLÄ ON OIKEUS TIETÄÄ ketkä Kataista ovat tukemassa. Katainen ei aja äänestäjien etuja, vaan rahoittajiensa etuja. Tiesin tämän, kun erosin kokoomuksesta. Taas paljastui yksi hyvä syy lähteä Kataisen joukoista. Katainen on Nallen juoksupoikia. Ei ihme, että Santahaminassa juhlittiin.
8. elokuuta 2009 kello 21.35
Mikä on totuus Nalle Walhroosin ja Stubbin suhteista? Sampo tukee kokoomusta 75 000 eurolla ja vuonna 2006 Stubb kirjoittaa näin blogissaan:
“Onnittelut Kai!Kotimaanavustajani, monilahjakkuus Kai Mykkänen siirtyy Sammon palvelukseen huhtikuun alusta. Onnittelut Kaille! Hieno homma.
Sammon tavoitteena on käynnistää pankkipalveluiden tarjoaminen Venäjällä vielä tämän vuoden aikana. Kai lähtee koordinoimaan projektia. Venäjää puhuvalla vastavalmistuneella taloustieteilijällä on aina kysyntää.”
http://www.alexstubb.com/fi/blog/492/
Mikä on ollut Nallen rooli Stubbin nostossa ulkoministeriksi? KUKA KERTOO?
9. elokuuta 2009 kello 7.40
Rossi et vielä keski-ikäisenäkään ole hahmottanut, että on ainakin kaksi ihmisluokkaa. Sellaiset miehet kuin Erkko, Ollila, tai Whalroos, joilla on tarpeeksi valtaa ja sitä rahaakin, voivat tehdä tässä yhteiskunnassa melkeinpä mitä haluavat.
Ei siinä merkitse mitään moraali, kun oman päämäärän vuoksi nostetaan pinnalle vallankäyttäjäksi omia miehiä ja naisia.
Erkolla on ollut aikaa kymmeniä vuosia ja mahtava koneistonsa tehdä juuri sellainen imperumi, kuin hänellä nyt onkin.
Whalroos vielä sitä rakentaa ja siihen kuuluvat sitten Stubbit, Stappit ja Stoppit. Siinä tietysti pyörii kataiset ja vanhaset ja ne naamattomat puoluevirkailijat. He edustavat sitä kiitollista ja hyväntahtoista virkamieskuntaa, joka kysyy häntää heiluttaen, että “näikö teen … teinkö nyt oikien?” Isäntä nyökkää ja antaa armosaan jotakin kivaa.
Ollilaa on kilvan avustanut imperiuminsa laadinnassa Suomen valtio verovaroin kymmenin miljoonin. Viiden viimeisen pääministerin voimin on Nokiaan ja Ollilaan löytynyt rahaa ja nostetta pääministerin kansliasta. Kaikki viisi paistattelevat surkuteltavan mielellään “Ollilan kultaisessa sädekehässä”.
Se toinen ihmisluokka on sitten minä, Rossi ja muut, jotka korkeintaan kirjoittaa saitteihin ja vitutuksessa puree hammasta, elääkseen elämäänsä loppuun.
9. elokuuta 2009 kello 10.26
Nallesta on tullut Suomen ehdoton ruhtinas. TV:ssä voi haastattelija nykyään jopa keskeyttää Ollilan, mutta ei koskaan Nallea. Ja vielä toinen pieni esimerkki: Uspenskin katerdaalin kupolien kultaustyöt viivästyivät, koska kaikki Suomen kultaajat olivat duunissa Nallen kartanossa. Olihan Ruotsin kunkku tulossa kylään.
9. elokuuta 2009 kello 11.28
Aulis muuten oikeassa, mutta lisätään, että Ollila on käyttänyt jo liian monta kertaa “lähdemme Suomesta” korttia. Sitä tuotantoahan on jo valtion varoin siirretty Kiinaan ja Intiaan kymmenen vuotta.
Ei Ollilan pitäisi huutaa jatkuvasti susi, susi, susi! Toiseksi firmaahan johtaa nyt ottopoika “tullipetos”Kallasvuo.
Erkko on oma lukunsa vaikuttajissa. Siinä on pressatkin vaihtuneet Paasikevestä Kekkosen kautta sosialisteihin. Jokainen istunut on saanut antaa audienssiajan heti pyydettäessä. Vierailuilla onkin sitten tullut selväksi kerralla mitä HS-maailma haluaa.
Kommunismimanifesti-Nalle näytti munanärhet jo kloppipoikana kaivosingejöra Vuotilaiselle, uskovaiselle Hirvoselle ja Tiivolalle. Kun palkattu pankinjohtaja ostaa oman pankin ja lohkaisee työnantajastaan aino viipaleen, niin sille yskittiin Snellmanin patsaan takana suomenpankin härrähuoneessa.
Esko Ollila ilmoitti kokouksessa, ettei usko tapahtunutta! Pankkivaltuuston pj. luuli kuulleensa vitsin.
Nyt jokainen itsestään huolehtiva hengittääkin Nalleen päin pelkkää myönteisyyttä.
Sukari ja Kakkonen voivat lahjomalla saada ministerikaveria, mutta Nallen kaveriksi ei pääse edes ministeri. Tunkua olisi Joensuun kartanoon vierailuille, mutta perin harva valtioneuvoston jäsen siellä pääsee käymään. Todellakin näin päin. “pääsee käymään”.
9. elokuuta 2009 kello 12.47
Turhaa marinaa Nallesta. On ihan loogista, että markkinatalouden puolesta puhuva Nalle tukee markkinatalousmyönteisintä puoluetta. Itse asiassa 75.000 on aika vähän hänen rahoissaan. Voisi ja saisi tukea enemmänkin. Valtio voisi myydä osuutensa Sammosta, niin olisi sekin puoli kunnossa.
Yhtä loogista on, että markkinataloutta ja yrityksiä rajoittava vasemmisto saa tukea ay-liikkeltä. Kukin meistä voi omilla valinnoillaan päättää haluaako jäsenyyden kautta olla noissa tukihommassa mukana. Ainoa ongelma on ay-maksujen verovähennysoikeus, joka tulisi tästä syystä poistaa.
9. elokuuta 2009 kello 14.45
Kokoomus on järjestelmällisesti kieltäytynyt kertomasta vaalirahoittajiaan ja puoluesihteeri Taru Tujunen on suhtautunut kielteisesti varainkeruuyritystensä rahaliikenteen paljastamiseen. Kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen on perustellut vaikenemista lahjoittajien yksityisyyden suojalla.
Heinäkuussa Kokoomus (Jarmo Pekkala) torjui Iltalehden esittämät tiedot vaalivuosien rahaliikenteen pimittämisestä. “Väite on virheellinen”, todettiin puolueen lähettämässä tiedotteessa…mutta sitten se olikin vain ”inhimillinen virhe”.
Tänään HS: “Kokoomus sai yrityksiltä ja järjestöiltä ainakin 135 000 euroa”. Aiemmin kokoomuksen rahoittajista on tiedetty vain Teollisuuden ja työnantajain TT-säätiö, joka lahjoitti kokoomukselle 150 000 euroa vuosien 2006–2007 aikana.
Entä muut? Ministeri Vapaavuori: “En ole ollut tietoinen, että Patria on tukenut kokoomusta”.
Kommentti tuli myös Valtion omistajaohjauksesta vastaavalta puolustusministeri Jyri Häkämieheltä, joka ei pidä tarpeellisena kieltää valtio-omisteisten yhtiöiden tukea puolueille.
9. elokuuta 2009 kello 14.55
Kokoomuksen ja kepun ministereillä on yhteinen slougan:
“Puhumme totuutta vain niin paljon, kun muut ovat jo paljastaneet. Ei politiikassa tarvitse olla rehellinen!”
9. elokuuta 2009 kello 14.57
Jäi sanomatta, että kun armeijan hankintarahoja siirretään suoraan kokoomukselle, niin olemme kokoomukselaisessa kommunismissa!
9. elokuuta 2009 kello 16.40
Menkää vappuna marsseille… 110-vuotias sdp… anna mun kaikki kestää.
Punalippuidioottien mielestä pelkästään avustusrahan vastaanottaminen on rikollista ja siitä pitää kaikki oikeistopuolueet tuomita alimpaan helvettiin. Tietenkään punamaalilla töhrityn fuykan vastaanottaminen on yhteiskunnallisesti merkittävä hyvä teko.
Joku urpo täällä vaahtosi jostain Sammon Venäjän kaupan avustajaklopista joka todistaisi, että Stubb on Wahlroosin taskussa. Huomaamatta tältä protopunanaamalta jäi se, että Stubb ei ollut LÄHELLÄKÄÄN ulkoministeriötä v. 2006.
Kuten sanottua; säälittävää…
Ainoa syy täällä puoliin kirjoituksiin ei näytä olevan se, että yhteiskunnallisesti merkittävät vaikuttajat edistävät omien sidosryhmiensä etuja vaan se, että ao. vaikuttajat eivät maksa HEIDÄN autonpesulaskujaan.
Pellet.
9. elokuuta 2009 kello 16.54
Taitaa kokoomus olla näillä tiedoilla vaalirahoituksen suurin konna noin moraalisesti ajateltuna. Tietysti voidaan väittää, että lakia ei ole rikottu. Ei tietenkään, koska puoluerahoitusta koskevaa lakia ei ole edes olemassa.
Tähän mennessä kepua on naulattu arkkuun Novan takia, kun siellä yksi veijari kylvi firman rahoja ympäriinsä ja jäsenkirjaan katsomatta päästäkseen ns. piireihin. Kepun ansioksi laskettakoon se, että se on jotenkin edes yrittänyt antaa selkoa vaalirahaliikenteestään.
Kokoomuksella taas on pidetty suut tiukasti supussa ja kiitos STT:n niin mitä paljastuikaan. Ainakin suora kytkös eläkesäästämistä harjoittavan Sammon ja kokoomuksen välillä, jonka pj. Katainen “sattumalta” valmistelee eläkesäästämistä koskevaa verolakia.
Ja toinen tapauskin tuli ilmi, kun valtionyhtiöitä valvovan Häkämiehen puolue oli saanut rahaa lahjussotkuissa ryvettyneeltä Patrialta. Sietää miettiä, miksi rahaa annettiin Sammosta ja Patriasta vain kokoomukselle?
Vähintä mitä voidaan tehdä on tutkia, ovatko Katainen ja Häkämies jäävejä päättämään tai käsittelemään asioita, mitkä koskevat Sampoa tai Patriaa. Toivottavasti oikeuskansleri ottaa asian esiin oma-aloitteisesti.
Myöskin Tarastilta kaipaisin selkeää kannanottoa siitä, kuinka hyväksyttävää on valtionyhtiöiden tuki yhdelle tai harvalle puolueelle varsinkin silloin, kun ko. puolueen edustaja on vastuuministerinä.
9. elokuuta 2009 kello 17.27
Milloin kokoomus tunnustaa olevansa roistojärjestö?
9. elokuuta 2009 kello 18.22
Positiivinen Ajattelija:
“Ainakin suora kytkös eläkesäästämistä harjoittavan Sammon ja kokoomuksen välillä, jonka pj. Katainen “sattumalta” valmistelee eläkesäästämistä koskevaa verolakia. ”
Lienee varmaan ihan järkevää huomioida, että tällä hetkellä pitkäaikaissäästämistä koskevaa verotusuudistusta ollaan viemässä tasan 180 astetta eri suuntaan kuin mikä on Sampo Lifen etujen mukaista - avaamalla veroetuja kaikille pitkäaikaissäästämisen muodoille pelkkien eläkevakuutusten sijasta.
Mikäli Sammon maksamalla tuella oltaisiin todella ostettu poliittisia palveluksia kuten jotkut vajakit täälläkin väittävät olisi tämä perin kummallinen tapa maksaa takaisin annettuja leivisköjä.
On tietysti ihan ok ja sananvapauden mukaista vauhkota erilaisia syytöksiä eetteriin mutta voisi nyt edes sentään ihan perusasiat tarkistaa - siis jos älyllinen kapasiteetti riittää - ennen kuin alkaa vaahdota suusta.
9. elokuuta 2009 kello 18.57
Reinhardille. Jos tästä jotakin positiivista pitää löytää, niin ainakin tämän sotkun jälkeen lienee selvää, ettei laki tule olemaan Sammon vaatimusten mukainen. Tiedä häntä, mitä se olisi ollut ilman.
Presidentti Kekkonen siteerasi aikoinaan vanhaa italialaista viisautta, että “asia on niin jos se siltä näyttää”. Kokoomuskin voisi seuraavalla kerralla, kun ovat kerjuulla, pitää tämän mielessään. Tekeehän vaalirahan likaiseksi jo pelkkä yritys vaikuttaa päätöksentekoon.
9. elokuuta 2009 kello 19.05
Miksi Sampo lähtisi tukemaan kokoomusta ja miksi se ylipäätään ottaisi vastaan jonkun kokoomuksen rahaa ruinaavan työntekijän? Eiköhän jokainen potentiaalinen tukija kysy ensimmäiseksi, että miksi minä juuri teitä tukisin?
Tuossa taustalla seiskan uutisissa Häkämies puhuu “uudistettavasta vaalirahoituslainsäädännöstä” ja mitä rajoituksia se mukanaan toisi. Häkämies ei näköjään tiedä, ettei puolueiden ulkopuolisesta vaalirahoituksesta ole olemassa minkäänlaista lakia. Miten sitä siis voisi uudistaa? Onnetonta selittelyä.
9. elokuuta 2009 kello 21.04
Laki ehdokkaan vaalirahoituksesta:
————————————————————————————–
2 §
Ehdokkaan «vaalirahoitus»
Vaalirahoituksella tarkoitetaan tässä laissa rahoitusta, jolla katetaan ehdokkaan vaalikampanjan toteuttamisesta aikaisintaan kuusi kuukautta ennen vaalipäivää ja viimeistään kaksi viikkoa vaalipäivän jälkeen aiheutuneita kuluja riippumatta siitä, milloin nämä maksetaan.
Ehdokkaan «vaalirahoitus» voi koostua:
1) ehdokkaan omista varoista ja ehdokkaan ottamista lainoista;
2) ehdokkaan, ehdokkaan tukiryhmän tai muun yksinomaan ehdokkaan tukemiseksi toimivan yhteisön saamasta tuesta;
3) muusta tuesta.
————————————————————————————–
Minun mielestäni tuossa kyllä ihan puhutaan puolueen ulkopuolelta ehdokkaalle tulevasta tuesta… eikun mitä? “Ehdokkaan hyväksi toimiva yhteisö…” lienee kai tuossa määräävä termi.
Esimerkiksi kuvitteellinen “Kansalais-media-SAK-Kehittyvän-perseen-Suomi”kerää rahaa ja antaa sitä ehdokkaalle haluamallaan tavalla… TAI sitten ehdokas saa hilloa suoraan yritykseltä, esimerkiksi hypoteettiselta “Skeida-Sohvat-Oy”:ltä tms tms.
9. elokuuta 2009 kello 23.11
Sinun mielestäsi joo, mutta kun se ei ole niin. Ehdokkaan vaalirahoitus ei ole sama asia kuin puolueen vaalirahoitus. Puolueiden rahankeruulle ei ole tällä hetkellä olemassa minkäänlaista lakia, mitä Häkämies olisi valmis muuttamaan.
Mainitsemasi tänä vuonna säädetty laki koskee jo nimensä mukaisesti vain ehdokasta. “Ehdokkaan hyväksi toimivalla yhteisöllä” tarkoitetaan jo sanansa mukaisesti vain yhden ehdokkaan hyväksi toimivaa rekisteröityä tai rekisteröimätöntä yhteisöä, joka ei ole puolueen rekisteröity yhteisö. Esimerkkifirmojesi antamat tuet pitää ehdokkaiden ilmoittaa kohdan 3 nojalla (muu tuki), ei puolueiden.
10. elokuuta 2009 kello 2.26
Pelkääkö kokoomus hallituksen surkean talouspolitiikan johtavan kokoomuksen kannatuksen romahdukseen vai löytyykö kokoomusjohdosta joitain muita syitä kuin keskustan kannatuksen mahdollinen nousu, miksi huomio pitäisi nyt keskittää kokoomuksen saamiin ja pyytämiin tukiin vakuutusyhtiöltä ilmeisesti ja mahdollisesti jopa ilman vakuutusyhtiön hallituksen jäsenen tietämystä? Löytyykö kaapista vielä lisää luurankoja? Pitäisikö meidän “aivan aikuisten oikeasti” luottaa tällaisen puolueen johdon käsiin talouspolitiikkamme edelleen? Kohtahan alkaa sorsastuskausi, ehkä se on oikea kohde keskittää voimavaroja eräille kun talouden ennustaminen näyttää epäonnistuvan kerta toisensa jälkeen ja onhan niitä fasaaneja aina.
10. elokuuta 2009 kello 7.25
Voi voi … eikö siltä Matonlannalta olisi Katainen voinut pyytää talousneuvoja velanottoon? Kataisen apulaisten ja itsensä talousopinnolliset tiedot vaikuttaa kopioidun Nalle Puh ja Korkeajännitys -lehdistä.
Vanhanen olisi voinut vongata siltä Matoannalta 69 palvelua ja vakoo mustasta suomiharsohoususta, että ei tarvisi Ikeaan mennä kyttää yksinhuoltajia.
10. elokuuta 2009 kello 9.58
Tiedoksi vaan kaikille, että Suomen teollisuustuotanto on vähentynyt kesäkuussa 20,3 % vuoden takaisesta. Tämä hallitushan ajaa alas koko teollisuudenkin maasta. Poliittinen uskottavuus romahti jo ajat sitten.
10. elokuuta 2009 kello 11.17
Kun vaalituen antaminen ja vastaanottaminen on lainmukaista toimintaa; kun valtionyhtöidenkään vaalitukea ei ole kielletty; kun yritysten vaalituella ei osteta poliitikkoja (herrajumala että sellaista on kehdattu edes väittää), niin miksi tämä on niin kiusallista kaikille?
Kansanedustajat, jotka edelleenkin verhoavat kymmenienkin tuhansien vaalirahan antajat jonkin epämääräisen yhdistyksen taakse, ovat ylimielisyydessään vertaansa vailla.
Jyrki Kataisen tekopyhä kommentti “hyvä että kertovat itse” vetää vertoja jopa Jyrki Kataisen aikaisemmalle tekopyhyydelle.
10. elokuuta 2009 kello 11.49
on totta, että hämieheltä lipesi sammakon poikanen suusta, kun hän totesi tarvetta lorjata lakia puolueiden vaalirahoituksesta.
surkuhupaisaa vaalirahakeskustelussa on kuitenkin se tarmo, millä vasemmistoradikaalit koettavat paisutella “skandaalia”. yhtä jännittävän kulman vaalirahaskandaalille tuo se tosiasia, että sdpsak:n johto ei ole ottanut mitään kantaa asian tiimoilta. ainoastaan kantola on todennäköisesti erehdyksessä, sunnuntaina, lähtenyt kommentoimaan asiaa.
ennustin jo kuukausia sitten, että kaikki kokoomuksen tukiat tulee nousemaan tavallatai toisella julkisuuteen. samalla kristallipallon pyöräytyksellä näin, että sdpsak:n rahoitus avautuu enen joulupukin tuloa. sitten nähdään se toinenkin totuus.
10. elokuuta 2009 kello 12.06
Joskohan setä haapalalta löytyisi intoa läiskiä vähän kokoomustakin? No eihän sitä omaa puoluetta.
10. elokuuta 2009 kello 15.46
Niin onko Patrian, puolustusministeriön ja kokoomuksen kaikki rahat samassa kassassa?
10. elokuuta 2009 kello 16.12
Katainen kertoo:
Tunnustamme täällä kokoomuksesssa vain sen, jonka media on jo kaivanut esille. Ei se piilossa oleva ole laitonta!